Design

Kestävien ratkaisujen muotoilu 

Kuva
A plant and a round mirror

Haastamme sinut kehittämään yhdessä älykkäitä ja ihmislähtöisiä ratkaisuja hyödyntämällä muotoilun ja taiteen erikoisosaamista. Ratkaisumme tukevat liiketoiminnan uutta arvonluontia.

  • Muotoilu kestävän liiketoiminnan välineenä ​
  • Asiakaskokemus ja ihmislähtöinen muotoilu ​
  • Taide ajattelun uudistajana

Design blogi

Projektit

Ota yhteyttä

Kristiina Soini-Salomaa
TKI-johtaja
kristiina [dot] soini-salomaaatlab [dot] fi

Design Archives - LAB Focus

Yritykset asiakaslähtöisen ympäristövastuun äärellä

Asiakkaat odottavat yrityksiltä arvojaan tukevia palveluja ja tuotteita. Vaatimukset vastuulliseen liiketoimintaan ovat kasvussa laajasti monien tahojen suunnasta. Vastuullinen palvelu- ja tuotekehitys VPK-projekti tarjosi Päijät-Hämeen yrityksille tilaisuuden oppia ja keskustella asiakaslähtöisestä ympäristövastuullisesta asiantuntijoiden sekä muiden yritysten kanssa. LAB-ammattikorkeakoulun Vastuullinen palvelu- ja tuotekehitys VPK-projekti järjesti yhteistyössä Lahden kaupungin Yrittäjäfoorumin kanssa 31.5.2022 tilaisuuden, jossa käsiteltiin ympäristövastuullisuuden merkitystä sekä […] The post Yritykset asiakaslähtöisen ympäristövastuun äärellä appeared first on LAB Focus.

Design sprintillä vauhtia vaatealan digitaalisten ratkaisujen kehittämiseen

Digitaalisuuden mahdollisuuksia on tutkittu Digital & Sustainable Fashion Showroom -projektissa yhteistyössä kolmen vaatealan yrityksen kanssa. Tavoitteena on kartoittaa yritysten nykytilaa digitaalisuuden saralla ja ideoida digitaalisia ratkaisuja tarjoava konsepti valitun kehityskohteen jalostamiseksi. Yhteistyöyritykset olivat unisex-vaatteita suunnitteleva ja valmistava Dusty, vastuullisuuden edelläkävijänä tunnettu muotitalo Voglia sekä Vivobarefoot-paljasjalkakenkiä maahantuova Vivokauppa. Digitaalisia ratkaisuja kehitettiin kevään 2022 aikana Design sprint […] The post Design sprintillä vauhtia vaatealan digitaalisten ratkaisujen kehittämiseen appeared first on LAB Focus.

Mobiilikuvauksesta konkreettista hyötyä pienille toimijoille

Sosiaalisen median käyttö on lisääntynyt suomalaisyrityksissä vuodesta 2013 viime vuoteen peräti 42 prosenttiyksikköä. Yrityksistä 76 prosenttia hyödyntää yhteisöpalveluita, kuten Facebookia tai LinkedIniä. Videota ja podcasteja kaikista yrityksistä käyttää puolet. Blogeja tuottaa 21 prosenttia. (SVT 2022.) Lukemien mukaan suomalaisyrityksillä on some hyvin hallussa, mutta tarkasteltaessa koko- ja toimialakohtaisia eroja nähdään, ettei teknologiaosaaminen jakaudu tasaisesti: siinä missä […] The post Mobiilikuvauksesta konkreettista hyötyä pienille toimijoille appeared first on LAB Focus.