Blogit ja julkaisut:
City as a Service- kohti yritysystävällistä kaupunkia
Koronakevään ketterää kaupunkimuotoilua
Tapahtumatoimiala kompastui koronaan
Muotoilemalla sujuvampia kaupungin palveluja
Tapahtumantekijät yhdessä Lahdessa
Informaatiomuotoilun avulla ymmärrettävämpää viestintää
Lahdessa muotoillaan sujuvampia kaupungin palveluja yrityksille
LAB Design Annual Review 2020- julkaisu, s. 32-42:
The City as a Service
LAB Design Annual Review 2021-julkaisu, s. 71-85
Fluent City Services and Experience for Businesses through Service Design
Loppujulkaisu:
City as a Service- kohti yritysystävällistä kaupunkia
Videot:
Julkisen sektorin palvelumuotoilukoulutus/ Lahden kaupunki
Palvelumuotoilun avulla sujuvampia kaupungin palveluja
Lahti @ Your Service -palvelumalli
Kuvaa, miten yritysystävällistä kaupunkia kehitetään yhdessä.
• Yleiskuva yritysten toimintaympäristöstä Lahden kaupungissa
• Lahden kaupungin yritystoimintaa tukevien palveluiden tarjonta
• Vuorovaikutuksen tapoja ja paikkoja lahtelaisille toimijoille
Tapahtumia:
Tapahtuma tapahtumajärjestäjille 28.10.2020, videotallenteet puheenvuoroista:
Pekka Timonen, Lahden kaupunginjohtaja
Paul Gudgin, tapahtuma-alan ammattilainen, Skotlanti
Inkeri Määttä, Lahden kaupungin tapahtumapäällikkö
Lahden kaupunki ja yritykset ulos koronasta 12.5.2021/ verkkotapahtuma:
Ilmoittautuminen 9.5 mennessä
Lahden kaupunki yrittäjien palveluksessa- keskustelutilaisuus 8.6.2021/verkkotapahtuma
-kehittää ja pilotoida yhdessä yritysten kanssa kaupungin tarjoamia palveluita muotoiluajattelun ja palvelumuotoilun keinoin käyttäjähtöisiksi
-rakentaa yhteiskehittämisen toimintamalleja, joilla luodaan palvelukehittämisen yhteistyörakenne julkisen, yksityisen ja innovaatiokorkeakoulujen välille ja vahvistaa Lahden muotoilubrändiä
-parantaa kaupungin henkilöstön ymmärrystä ja osaamista yrityksille suunnattujen asiakaspalveluprosessien sujuvoittamisesta
sijoittumiseen, lupapalveluihin sekä tapahtumajärjestämiseen. Tuloksena on myös yhteiskehittämisen (julkinen ja yksityinen) toimintamalli, jossa päijät-hämäläiset pk-yritykset osallistuvat palveluiden kehittämiseen ja pilotointiin.
Toimenpiteet parantavat kaupungin henkilöstön osaamista sujuvien asiakaspalveluprosessien toteutuksessa ja yritysystävällisen asiakaskokemuksen luomisessa.
Osaltaan hanke vahvistaa Lahden imagoa muotoilua hyödyntävä kaupunkina: hanke tuottaa käytännön esimerkkejä palveluiden yhteiskehittämisestä muotoilun menetelmin.