Innovaatiot

Kuva
Girls face in the mirror

Autamme liiketoimintaasi kasvamaan kriittisten vaiheiden yli muotoilemalla liiketoimintaa tuottamaan runsasta arvoa.

Kuva
LAB detail campus auditorium bench

R2B – Research to Business

LAB on yksi korkeakoulukentän merkittävimmistä toimijoista tutkimusten ja innovaatioiden kaupallistamisessa. 

Innovaatiot blogi

Kuva
Lappeenranta ilmakuva keskusta

Käynnissä olevat projektit

Esimerkkejä projekteista

Ota yhteyttä

Blog liftup

Innovations – LAB Focus

Tuote- ja mainosvideoilla tulosta, mutta missä kanavissa?

Videoiden hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin tukena on jo arkipäivää lähes alalla kuin alalla. Lisäksi näyttäisi, että videomuotoisen datan kuluttaminen kasvaa edelleen. (Alkula 2020.) Onkin siis hyvä miettiä tarkkaan millaisia videoita halua käyttää tai tuottaa ja missä kanavissa näitä haluaa jakaa. Tässä blogikirjoituksessa keskityn videoiden yleisimpiin sosiaalisen median jakelukanaviin.  Nykypäivänä videoiden esittäminen on yleistynyt videopalveluntarjoajien kautta, […] The post Tuote- ja mainosvideoilla tulosta, mutta missä kanavissa? appeared first on LAB Focus.

Luovaa oppimismuotoilua sosionomikoulutuksen verkkotutkinnossa osa 2

Sosionomi-verkkotutkinnon opettajat ja tiimivalmentajat käyttävät valmentajamaista työtapaa. Valmentajamainen työtapa tarkoittaa AMK-koulutuksessa sitä, että opiskelijoiden oppimista ohjataan tietoisesti ennakkovalmistautumisella ja tiimityöskentelyllä. Valmentajamainen työtapa edellyttää opiskelijan tuntemusta. Opintojen alkuvaiheen opiskelijan osaamisen tunnistaminen, vahvuuksien ja kiinnostuksen kohteiden kartoittaminen ovat osa valmentajan työtä. Opiskelijan oma oppimisen ekosysteemin rakentumista tuetaan opintojen aikana. Oppimisen ekosysteemiin kuuluvat dynaamisuus, reagointikyky, muuntuvuus, positiivinen riippuvuus, […] The post Luovaa oppimismuotoilua sosionomikoulutuksen verkkotutkinnossa osa 2 appeared first on LAB Focus.

Luovaa oppimismuotoilua sosionomikoulutuksen verkkotutkinnossa osa 1

Luovuus verkkotutkinnon oppimismuotoilussa on uskallusta nähdä asioita uudella tavalla ja rohkeutta kokeilla erilaisia pedagogisia ratkaisuja. Pedagoginen kokeilukulttuuri edesauttaa opettajan kehittymistä opettajana. Luova opettaja tarkastelee pedagogisia ratkaisuja kriittisesti, mikä voi tuottaa uudenlaisia toimintatapoja.   Oppimismuotoilu on luovaa suunnittelutyötä. Luovassa oppimismuotoilussa olisi tärkeää päästä työparin kanssa yhteisen ajattelun tasolle. Yhdessä ajattelu vaatii avointa keskustelua positiivisessa, eteenpäin vievässä ja […] The post Luovaa oppimismuotoilua sosionomikoulutuksen verkkotutkinnossa osa 1 appeared first on LAB Focus.