Innovaatiot

Kuva
Girls face in the mirror

Autamme liiketoimintaasi kasvamaan kriittisten vaiheiden yli muotoilemalla liiketoimintaa tuottamaan runsasta arvoa.

Innovaatiot blogi

Kuva
Lappeenranta ilmakuva keskusta

Käynnissä olevat projektit

Esimerkkejä projekteista

Ota yhteyttä

Blog liftup

Innovations – LAB Focus

Kannattavuuden seuranta korostuu epävarmoina aikoina

Pitkällä aikavälillä kannattavuus on yritystoiminnan elinehto. Kannattavuuden seuranta onkin yksi yrityksen talouden seurannan kulmakivistä. On tärkeää ymmärtää myös toiminnan muutosten vaikutukset kannattavuuteen. Tämä on korostunut koronapandemian aikana, jolloin monissa yrityksissä on jouduttu tekemään nopeita päätöksiä toiminnan sopeuttamiseksi.   Pandemian vaikutukset yritysten talouteen  Koronapandemian aiheuttamat taloudelliset vaikutukset näkyvät yritysten kannattavuudessa monella tavoin. Osa yrityksistä kärsii maailman tilanteen […] The post Kannattavuuden seuranta korostuu epävarmoina aikoina appeared first on LAB Focus.

Asiakaskokemuksen johtaminen arvon tuottamisen näkökulmasta

Nykypäivänä kestävän kilpailuedun saavuttaminen on muuttunut entistä haastavammaksi. Aiemmin yritykset ovat pystyneet luomaan kilpailuetua muun muassa palveluilla, hinnalla tai uusilla teknologiaratkaisuilla. Monilla toimialoilla tarjoama on hyvin samankaltaista, mikä pakottaa yrityksiä pohtimaan kilpailuetujen merkitystä entisestään. Kestävän kilpailuedun löytäminen edellyttää kriittistä arvon tuottamisen tarkastelua.  Asiakas määrittelee arvon  Arvolla tarkoitetaan tarvetta, jonka palvelu tai tuote täyttää. Arvon kuitenkin […] The post Asiakaskokemuksen johtaminen arvon tuottamisen näkökulmasta appeared first on LAB Focus.

Kaupan päättäminen on tärkeää – myös pankkialalla

Työ pankkialalla mielletään usein lähinnä asiakaspalvelutyönä, mutta yhtä lailla myyntiosaaminen ja ennen kaikkea kaupan päättämisen taito on alalla tärkeää. Myyntityö pankkialalla pohjautuu asiakkaiden tarpeiden kartoitukseen ja ymmärtämiseen. Kaupan päättämisen kannalta oleellista on kyetä tarjoamaan asiakkaan tarpeisiin ja elämäntilanteeseen sopivaa kokonaisuutta.   Myyntiprosessin vaiheet ja kaupan päättämisen lähestymistavat   Moncrief & Marshall (2005, 13–22) kuvaavat myyntiä seitsemänvaiheisena prosessina. […] The post Kaupan päättäminen on tärkeää – myös pankkialalla appeared first on LAB Focus.