Joustavan esi- ja perusopetuksen kehittäminen Taipalsaarella
Koronarajoitusten hellittäessä Taipalsaaren kirkonkylän koululla on tarve kehittää yhteistyötä esi- ja alkuopetuksen välille hyödyntäen uusia menetelmiä ja toimintamalleja. Erityisesti oppilaiden taitotasojen mukainen vuosiluokkiin sitomaton äidinkielen ja matematiikan opetus sekä eri-ikäisten oppilaiden tunne- ja vuorovaikutustaitojen harjoittelu yhdessä ovat tarpeen koulun esi- ja alkuopetuksen ryhmissä. Tarkoituksena on koulun esi- ja alkuopetuksen opettajien ja oppilaiden välisen yhteistyön lisääminen etenkin äidinkielen ja matematiikan opetuksessa. Vuosiluokkiin sitomattomasta opetuksesta pyritään rakentamaan toimiva ja toimintaan juurtuva osa arkea.
Esi- ja alkuopetuksen opettajat muodostavat tiimin, joka suunnittelee ja kehittää toimintaa oppilaiden tarpeen pohjalta.
LAB ammattikorkeakoulu toimii hankkeen kehittämiskumppanina ja toteuttaa kehittämisen tueksi toiminnallisia työpajoja, valmennustapaamisia sekä arvioi kehittämisprosessia.
Esi- ja alkuopetuksen opettajat muodostavat tiimin, joka suunnittelee ja kehittää toimintaa oppilaiden tarpeen pohjalta.
LAB ammattikorkeakoulu toimii hankkeen kehittämiskumppanina ja toteuttaa kehittämisen tueksi toiminnallisia työpajoja, valmennustapaamisia sekä arvioi kehittämisprosessia.
Toteutusaika
-
Projektin tila
Päättynyt
Toteutusalue
Kansallinen
Rahoitus
Kuntarahoitus
LABin rooli
Osatoteuttaja
Yksikkö
Hyvinvointi
Painoala
Hyvinvoiva ihminen