Älyä markkinointiin - tekoälyä Päijät-Hämeen maaseudun yrityksille
Päijät-Hämeen maaseutualueiden mikro- ja pk-yrityksillä on tarve kehittää markkinointiosaamistaan ja hyödyntää tehokkaammin digitaalisen teknologian tarjoamia mahdollisuuksia. Tekoäly tarjoaa uusia tapoja tehostaa markkinointia ja viestintää sekä parantaa niiden laatua. Älyä markkinointiin -hanke tukee yrityksiä ottamaan käyttöön tekoälyratkaisuja, kehittämään tekoälylukutaitoa ja oppimaan, miten tekoälyä voi hyödyntää käytännössä osana markkinointia.
Hankkeessa järjestetään valmennuksia, joissa osallistujat oppivat hyödyntämään tekoälyä markkinoinnin prosesseissa sekä sisällöntuotannossa. Valmennuksissa hyödynnetään hankkeessa kehitettävää digitaalista työkirjaa, joka toimii käytännön oppaana sekä valmennuksen aikana että sen jälkeen. Työkirja julkaistaan avoimesti myös muiden yritysten hyödynnettäväksi. Hankkeessa järjestettävien avoimien tapahtumien kautta tekoälyosaamista ja hankkeen tuloksia levitetään laajemmin alueen yrityskenttään. Valmennukset ja tapahtumat tukevat oppien jalkauttamista yritysten arkeen ja tarjoavat mahdollisuuden jakaa kokemuksia muiden yrittäjien kanssa.
Hankkeen tavoitteena on lisätä yrityksissä markkinoinnin suunnitelmallisuutta ja tuoda tekoälyn tarjoamat hyödyt osaksi yritysten arkea. Tekoälyn avulla yritykset voivat tehostaa markkinointia, parantaa sisällöntuotannon laatua ja tehokkuutta, kehittää asiakasviestintää sekä vahvistaa markkinoinnin strategista suunnittelua. Yritykset saavat samalla tilaisuuden kehittää ratkaisuja yhdessä muiden yrittäjien kanssa ja laajentaa omaa verkostoaan.
Hanke toteutetaan Päijät-Hämeen kunnissa (pl. Lahden keskusta-alue) vuosina 2025–2027. Valmennukset ja tapahtumat on suunnattu eri toimialojen mikro- ja pk-yrityksille. Tavoitteena on vahvistaa alueen yritysten digikyvykkyyttä ja kilpailuasemaa sekä edistää kestävää kasvua maaseutualueilla.
Hankkeessa järjestetään valmennuksia, joissa osallistujat oppivat hyödyntämään tekoälyä markkinoinnin prosesseissa sekä sisällöntuotannossa. Valmennuksissa hyödynnetään hankkeessa kehitettävää digitaalista työkirjaa, joka toimii käytännön oppaana sekä valmennuksen aikana että sen jälkeen. Työkirja julkaistaan avoimesti myös muiden yritysten hyödynnettäväksi. Hankkeessa järjestettävien avoimien tapahtumien kautta tekoälyosaamista ja hankkeen tuloksia levitetään laajemmin alueen yrityskenttään. Valmennukset ja tapahtumat tukevat oppien jalkauttamista yritysten arkeen ja tarjoavat mahdollisuuden jakaa kokemuksia muiden yrittäjien kanssa.
Hankkeen tavoitteena on lisätä yrityksissä markkinoinnin suunnitelmallisuutta ja tuoda tekoälyn tarjoamat hyödyt osaksi yritysten arkea. Tekoälyn avulla yritykset voivat tehostaa markkinointia, parantaa sisällöntuotannon laatua ja tehokkuutta, kehittää asiakasviestintää sekä vahvistaa markkinoinnin strategista suunnittelua. Yritykset saavat samalla tilaisuuden kehittää ratkaisuja yhdessä muiden yrittäjien kanssa ja laajentaa omaa verkostoaan.
Hanke toteutetaan Päijät-Hämeen kunnissa (pl. Lahden keskusta-alue) vuosina 2025–2027. Valmennukset ja tapahtumat on suunnattu eri toimialojen mikro- ja pk-yrityksille. Tavoitteena on vahvistaa alueen yritysten digikyvykkyyttä ja kilpailuasemaa sekä edistää kestävää kasvua maaseutualueilla.
Toteutusaika
-
Projektin tila
Käynnissä
Toteutusalue
Kansallinen
Rahoitus
Maaseuturahasto 2021-2027 Flat rate

LABin rooli
Hallinnoija
Yksikkö
Liiketoiminta
Painoala
Aineeton arvonluonti