Tradenomi (ylempi AMK) | Kaupallistaminen – Ideoista euroiksi
2,5 vuotta
1.–11.9.2025 (päättynyt)
Monipuoliseksi kaupallistamisen ammattilaiseksi
Kaupallistamisen tavoitteena on tuotteiden tai palvelujen taloudellisen arvon hyödyntäminen, jotta asiakas kokee saavansa katetta niiden ostamisesta ja käyttämisestä ja yritys hyötyy tästä taloudellisesti. Tällä ylempään ammattikorkeakoulututkintoon (YAMK) johtavalla koulutuksella opiskelija saa uutta tietoa ja työkaluja hyödyntää organisaationsa osaamista kaupallistamisprosessin eri vaiheissa.
Koulutuksessa opiskelijat perehtyvät oman organisaationsa liiketoimintaympäristön havainnointiin, uusien ideoiden löytämiseen sekä olemassa olevien tuotteiden ja palvelujen kehittämiseen, jotta ne vastaavat markkinoiden kysyntää paremmin. Opiskelijat saavat myös valmiudet hyödyntää markkinatutkimuksia, kehittää ja tuotteistaa palveluita palvelumuotoilun avulla, soveltaa uusia liiketoimintastrategioita ja -malleja sekä ymmärtää kaupallistamiseen liittyviä aineettomia oikeuksia ja oikeudellisia kysymyksiä.
Tutkintonimike
Tradenomi (YAMK)
Koulutus tuottaa kelpoisuuden tehtäviin, joissa edellytetään ylempää korkeakoulututkintoa.
Kaupallistamisosaaminen on kokonaisvaltaista kykyä ennakoida ja ymmärtää asiakkaiden nykyisiä ja tulevia tarpeita sekä tuottaa niihin ratkaisuja.
Yhdistä kaupallistamisen opinnot omaan organisaatioosi
Kaupallistamisen YAMK-koulutus antaa opiskelijoille taidot hankkia ja soveltaa uusinta tietoa sekä tunnistaa ja hyödyntää organisaation sisäisiä kaupallistamismahdollisuuksia. Opiskelijat voivat yhdistää opintojaksojen oppimistehtävät ja opinnäytetyönsä suoraan omassa organisaatiossaan tehtävään kehitystyöhön. Koulutuksessa opiskelijat perehtyvät oman organisaationsa liiketoimintaympäristön havainnointiin, uusien ideoiden löytämiseen sekä olemassa olevien tuotteiden ja palvelujen kehittämiseen, jotta ne vastaavat markkinoiden kysyntää paremmin.
Kaupallistamisen YAMK-koulutuksen ydinsisältö koostuu muun muassa seuraavista kokonaisuuksista:
- yrityksen ja organisaation toimintaympäristön havainnointi (sisäinen ja ulkoinen toimintaympäristö)
- ideoiden, tuotteiden, palvelujen, toimintamallien, konseptien tai teknologian kehittämistyö mm. palvelumuotoilun keinoin
- tuotteistaminen, pilotointi, myynti- ja markkinointistrategiat, liiketoimintamallit
- hinnoittelu, aineettomat oikedet, sopimusoikeus
Tutustu opintojen sisältöön opinto-oppaassa
Hae koulutukseen
Voit hakea koulutukseen seuraavina hakuaikoina
Syksyn yhteishaku:
1.9. klo 8.00 – 11.9.2025 klo 15.00 (päättynyt)
Valitse toteutusmuoto ja hae koulutukseen Opintopolussa:
Sinua voisi kiinnostaa myös
Digitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen (ylempi AMK)
Moderni johtajuus (ylempi AMK)
Tradenomi (ylempi AMK) | Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Ota yhteyttä hakijapalveluihin
AMK-tutkinnot
- 040 480 9970 tai 044 708 1385
YAMK-tutkinnot
- 050 440 4317