Tradenomi (ylempi AMK) | Kaupallistaminen – Ideoista euroiksi

Liiketalous
Kaupallistamisen YAMK-koulutuksen lähtökohtana on lisätä ymmärrystä, tietoa ja osaamista yrityksissä ja organisaatioissa siitä, miten ideoita, tuotteita, palveluja, toimintamalleja, konsepteja tai teknologiaa kehitetään ja muokataan asiakkaille ja markkinoille sopiviksi.
Koulutustyyppi
Ylempi AMK-tutkinto
Laajuus ja kesto
90 opintopistettä
2,5 vuotta
Opetuskieli
Suomi
Sijainti
Verkkokampus
Opiskelumuoto
Verkko-opinnot
Hakuaika
Syksyn yhteishaku
1.–11.9.2025 (päättynyt)
Opinnot alkavat
Tammikuu 2026

Monipuoliseksi kaupallistamisen ammattilaiseksi

Kaupallistamisen tavoitteena on tuotteiden tai palvelujen taloudellisen arvon hyödyntäminen, jotta asiakas kokee saavansa katetta niiden ostamisesta ja käyttämisestä ja yritys hyötyy tästä taloudellisesti. Tällä ylempään ammattikorkeakoulututkintoon (YAMK) johtavalla koulutuksella opiskelija saa uutta tietoa ja työkaluja hyödyntää organisaationsa osaamista kaupallistamisprosessin eri vaiheissa.

Koulutuksessa opiskelijat perehtyvät oman organisaationsa liiketoimintaympäristön havainnointiin, uusien ideoiden löytämiseen sekä olemassa olevien tuotteiden ja palvelujen kehittämiseen, jotta ne vastaavat markkinoiden kysyntää paremmin. Opiskelijat saavat myös valmiudet hyödyntää markkinatutkimuksia, kehittää ja tuotteistaa palveluita palvelumuotoilun avulla, soveltaa uusia liiketoimintastrategioita ja -malleja sekä ymmärtää kaupallistamiseen liittyviä aineettomia oikeuksia ja oikeudellisia kysymyksiä.

Tutkintonimike

Tradenomi (YAMK)

Koulutus tuottaa kelpoisuuden tehtäviin, joissa edellytetään ylempää korkeakoulututkintoa.

Notebook and pencil on a beige background.

Kaupallistamisosaaminen on kokonaisvaltaista kykyä ennakoida ja ymmärtää asiakkaiden nykyisiä ja tulevia tarpeita sekä tuottaa niihin ratkaisuja.

 

Yhdistä kaupallistamisen opinnot omaan organisaatioosi

Kaupallistamisen YAMK-koulutus antaa opiskelijoille taidot hankkia ja soveltaa uusinta tietoa sekä tunnistaa ja hyödyntää organisaation sisäisiä kaupallistamismahdollisuuksia. Opiskelijat voivat yhdistää opintojaksojen oppimistehtävät ja opinnäytetyönsä suoraan omassa organisaatiossaan tehtävään kehitystyöhön. Koulutuksessa opiskelijat perehtyvät oman organisaationsa liiketoimintaympäristön havainnointiin, uusien ideoiden löytämiseen sekä olemassa olevien tuotteiden ja palvelujen kehittämiseen, jotta ne vastaavat markkinoiden kysyntää paremmin. 

Kaupallistamisen YAMK-koulutuksen ydinsisältö koostuu muun muassa seuraavista kokonaisuuksista:

  • yrityksen ja organisaation toimintaympäristön havainnointi (sisäinen ja ulkoinen toimintaympäristö)
  • ideoiden, tuotteiden, palvelujen, toimintamallien, konseptien tai teknologian kehittämistyö mm. palvelumuotoilun keinoin
  • tuotteistaminen, pilotointi, myynti- ja markkinointistrategiat, liiketoimintamallit
  • hinnoittelu, aineettomat oikedet, sopimusoikeus

Tutustu opintojen sisältöön opinto-oppaassa

Verkko-opinnot

Hae koulutukseen

Voit hakea koulutukseen seuraavina hakuaikoina

Syksyn yhteishaku:
1.9. klo 8.00 – 11.9.2025 klo 15.00 (päättynyt)

Valitse toteutusmuoto ja hae koulutukseen Opintopolussa:

Verkko-opinnot

Sinua voisi kiinnostaa myös

Digitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen (ylempi AMK)

Ylempi AMK-tutkinto
Verkko-opinnot
Verkkokampus

Moderni johtajuus (ylempi AMK)

Ylempi AMK-tutkinto
Verkko-opinnot
Verkkokampus

Tradenomi (ylempi AMK) | Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen

Ylempi AMK-tutkinto
Verkko-opinnot
Verkkokampus

Ota yhteyttä hakijapalveluihin

AMK-tutkinnot

  • 040 480 9970 tai 044 708 1385

YAMK-tutkinnot

  • 050 440 4317