![Group of people.](/sites/default/files/styles/manual_liftup_l/public/2024-08/meeting-group-of-people.jpg?h=c64ac3f2&itok=gfubOHQv)
Keskeisiä tutkimuksellisia kiinnostuksen kohteitamme ovat moninaisuuden eri ulottuvuudet ja niiden johtaminen, haavoittuvien ryhmien osallisuus ja asema työelämässä ja yhteiskunnassa sekä organisaatioiden yhdenvertaisuus ja saavutettavuus.
Tutkimusryhmän jäsenet työskentelevät tutkimuksen ohella opetus- ja ohjaustehtävissä sekä vaativassa TKI-toiminnassa. Ryhmällä on vahva osaaminen sekä kansallisesta että kansainvälisestä yhteiskehittämisestä. Tutkimusryhmän osaamista voidaan hyödyntää monipuolisesti erilaisissa tilaustutkimuksissa.
Tutkimusryhmän jäsenet
Marjut Louhelainen
Lehtori, filosofian tohtori (FT), filosofian maisteri (FM), insinööri (AMK), ammatillinen opettaja (AmO), Hoitotyön tutkimussäätiön hoitosuositustyöryhmän jäsen. Toimii tutkimusryhmän vetäjänä. Erityisenä kiinnostuksen kohteena moninaisuus ja sen johtaminen ilmiönä ja työelämän toimina.
» ORCID
Emilia Laapio-Rapi
Yliopettaja, filosofian tohtori (FT), terveystieteidenmaisteri (TtM, hoitotyön opettaminen), sairaanhoitaja AMK, toimii Moderni-johtajuus YAMK-koulutuksen koordinaattorina sekä opettaa koulutusohjelmassa. Lisäksi hän toimii LUT yliopiston Hyvinvointipalveluiden johtaminen koulutuksen akateemisena johtajana. Erityisenä tutkimuksellisen kiinnostuksen kohteena on moninaisuus ja sen johtaminen ilmiönä ja työelämän konkreettisina toimina sekä organisaation suorituskyvyn näkökulmasta. Hänellä on erityisosaamista terveydenhuollon vaikuttavuustutkimuksesta sekä laajojen aineistojen analyyseistä.
Tuija Rinkinen
Lehtori, terveystieteiden tohtori (TtT), terveystieteiden maisteri (TtM, kansanterveystiede) terveydenhoitaja (AMK), ammatillinen opettaja (AmO). Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija koulutuksen (YAMK) opettaja. Erityisenä tutkimuksellisena kiinnostuksen kohteena on digitalisoituva sosiaali- ja terveydenhuolto sekä asiakasosallisuus digitalisoituvissa sote-palveluissa.
Helena Hatakka
Yliopettaja, kasvatustieteen lisensiaatti (KL). Hänellä on pitkä kokemus korkeakoulupedagogiikasta. Erityisenä kiinnostuksen kohteena hänellä on oppiminen ja erilaiset oppimisympäristöt. Kokemusta on myös osallisuuden edistämiseen liittyvistä kansallisista ja kansainvälisistä TKI-hankkeista.
Sini Hämäläinen
Terveysalan lehtori, Sairaanhoitaja (YAMK, kliininen asiantuntija), Ammatillinen opettaja (AmO), Väitöskirjatutkija (LUT). Erityisosaamisalueena kansainvälisen hoitotyön koulutuksen kehittäminen, koulutuksen ja työelämän moninaisuus ja sen johtaminen, laajavastuinen hoitotyö. Erityisenä tutkimuksellisen kiinnostuksen kohteena moninaisuus ja sen johtaminen ilmiönä.
Anne Suikkanen
Lehtori,väitöskirjatutkija, LUT-yliopisto, terveystieteiden maisteri (TtM), hoitotyön opettajankoulutus, ammatillinen opinto-ohjaaja. Erityisosaamisalueina asiantuntijaorganisaatioiden toiminta, osaamisen johtaminen ja monitieteisen yhteistyön kehittäminen. Tutkimuksellisena kiinnostuksen kohteena kansainvälistyvän työelämän eri ulottuvuudet.
Leena Ikonen
TKI-asiantuntija, kasvatustieteen maisteri, opettajan pedagoginen pätevyys, väitöskirjatutkija (JYU). Erityisosaamisalueita ovat monialainen ja -tieteinen TKI-toiminta ja sen kehittäminen, rahoituskanavat (erityisesti EU) ja rahoitushakemusvalmistelun koordinointi.
Mari Mynttinen
Tutkijalehtori, terveystieteiden tohtori (TtT, hoitotiede), terveydenhoitaja. Erityisosaamisena lasten, nuorten ja perheiden terveyden edistäminen sekä eettiset kysymykset. Tutkimus- ja hanketyö, opinnäytetyöohjaus. Mukana Hoitotyön tutkimussäätiön asiantuntijatyöryhmässä sekä nuorisotutkimusseurassa.
» ORCID
» ResearchGate
» Linkedin
Tarja Korpela
Lehtori, Hyvinvointialan palvelumuotoilu yamk-koulutuksen koordinaattori. Tutkinnot: HTT (hallintotiede), Amo, Johtamisen erikoisammattitutkinto. Hänen kiinnostuksensa kohteet ovat palvelukokemuksen tutkiminen, hyvinvointipalveluiden ihmislähtöinen kehittäminen ja palvelumuotoilun hyödyntäminen kehittämisessä.
Ota yhteyttä
![at](/modules/contrib/spamspan/image.gif)