Talouden asiakaspalveluosaamisen simulaatiot

Talouden simulaatiot logo
Talouden asiakaspalveluosaamisen simulaatiot -hanke vastaa tarpeeseen kartoittaa Päijät-Hämeen alueella taloushallintoalan yritysten ja organisaatioiden muuttuvia osaamistarpeita sekä kehittää niihin keskittyviä oppimismuotoja.



Hankkeessa kehitetään erityisesti taloushallinnon työntekijöiden asiakaspalveluosaamista, asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisosaamista ja niihin liittyviä taitoja. Menetelminä hankkeessa käytetään osaamistarpeiden ennakointia sekä simulaatio-oppimista.



Hankkeen kohderyhmänä ovat Päijät-Hämeen alueella sijaitsevat taloushallintoalan yritykset sekä keskisuuret ja suuret organisaatiot, joilla on oma talousosasto sekä näiden organisaatioiden henkilöstö.
Toteutusaika
-
Projektin tila
Käynnissä
Toteutusalue
Kansallinen
Rahoitus
ESR 2021-2027
LABin rooli
Hallinnoija
Yksikkö
Liiketoiminta
Painoala
Aineeton arvonluonti
Projektissa tapahtuu

Hanke on käynnistynyt 1.10.2024. Hankkeen aloituswebinaari järjestettiin 18.12.2024 ja ensimmäiset hankkeen työpajat järjestettiin tammi- ja helmikuussa 2025.

Hankkeeseen voidaan vielä ottaa muutamia uusia osallistuvia organisaatioita ja jos olette kiinnostuneita osallistumaan hankkeeseen, toivomme että otatte yhteyttä hankkeen projektipäällikköön (yhteystiedot sivun alaosassa). Hankkeeseen osallistuminen on osallistuvalle yritykselle tai organisaatiolle maksutonta. Hankkeen toimenpiteet voivat kuitenkin kerryttää vähämerkityksellistä eli de minimis –tukea.

Hankkeen aloituswebinaari

Hankkeen aloituswebinaarin tallenne on katsottavissa tämän linkin kautta.

Hankkeen työpajat

Hankkeen ensimmäiset työpajat osallistuville yrityksille järjestettiin tammi- ja helmikuussa 2025.

 Hankkeen toiset työpajat hankkeeseen osallistuvien yritysten henkilöstölle järjestetään ti 20.5., ti 27.5. ja ti 3.6. Hankkeeseen osallistuvia yrityksiä on tiedotettu heille valitusta työpajan päivämäärästä.

Hankkeen simulaatiot

Hankkeen simulaatiot tullaan suunnittelemaan yhdessä hankkeeseen osallistuvien yritysten kanssa 2. työpajan järjestämisen jälkeen kesä- syyskuussa 2025. Simulaatioiden toteutus syksyllä 2025 / alkuvuodesta 2026.

 

Tavoitteet
Hankkeen keskeiset tavoitteet ovat:

1. Hankkeeseen osallistuvat organisaatiot ja niiden työntekijät tunnistavat paremmin alan tulevaisuuden osaamistarpeita.

2. Hanke kasvattaa osallistuvien organisaatioiden ja näiden työntekijöiden asiakaspalveluosaamista sekä asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisosaamista ja niihin liittyviä taitoja.

3. Hankkeessa testattavat koulutussimulaatiot kasvattavat osallistuvien organisaatioiden myönteistä oppimisilmapiiriä.
Hankkeen vaikuttavuus
Hankkeen tuloksena syntyy:

1. Osallistuville organisaatioille työpajoissa laaditut työntekijäprofiilit

2. Osallistuvien organisaatioiden työpajoissa laadittujen työntekijäprofiilien tulevaisuuden osaamistarpeiden kartoitus

3. Useita erilaisia koulutussimulaatiocaseja, jotka vastaavat alan tulevaisuuden osaamistarpeisiin

4. Analyysi toteutettujen koulutussimulaatioiden vaikuttavuudesta

5. Blogitekstejä ja artikkeleita hankkeen keskeisistä tuloksista
Kestävän kehityksen tavoitteet
Projektipäällikkö
Sijainti