Active Campus
Opetuksen rakenteellinen passiivisuus lisää opiskelukyvyn ja hyvinvoinnin haasteita, jonka vuoksi opiskelukykykokonaisuuden tietoisuutta on lisättävä. Ylioppilaskunta LTKY:n ja opiskelijakunta KOE:n mukaan oppituntien aktiivisen tauottamisen lisääminen auttaisi kognitiivisen ergonomian parantamisessa. Lisäksi Jamk:n Aktiivinen ja hyvinvoiva korkeakoulu -projektin tulosten perusteella opettajilla on mahdollisuus vaikuttaa tauottavan liikkeen lisäämiseen. KOE ja LTKY toivovat myös kampuksille lisää fyysistä aktiivisuutta tukevia ja saavutettavia matalan kynnyksen kohtaamispaikkoja. KOTT2021-tutkimuksen mukaan 54,1% opiskelijoista liikkuu alle suositusten. YTHS:n opiskelukykymallin mukaan tällä on negatiivinen vaikutus opiskelukykyyn ja hyvinvointiin. Opiskelukykyä tukevaan ohjaukseen pääseminen auttaa opiskelukyvyn kokonaisuuden turvaamisessa ja ehkäisee negatiivisesti opiskelukykyyn vaikuttavien tekijöiden kasautumist
Project period
-
Project state
Päättynyt
Project area
Kansallinen
Project funding
OKM
LAB role
Osatoteuttaja
Unit
Hyvinvointi
Project focus area
Hyvinvoiva ihminen