Teema | Tila/room | Puhuja(t) & aihe | Puhuja(t) & aihe | Puhuja(t) & aihe |
---|
Kieli ja kestävä tulevaisuus | Päivittyy myöhemmin | Kosonen, Suuriniemi. Language practices and multilingualism in Finnish language centres - valtakunnallisen kyselytutkimuksen tuloksia | Suuriniemi, Kosonen: Kohti kukoistavaa ja kielitietoista työyhteisöä toimintatutkimuksen keinoin | |
---|
Kieli ja yhteiskunta | Päivittyy myöhemmin | Mattila: Developing intercultural competence through COIL | Close: Building Confidence for Intercultural Engagement: Developing a Self-Reflective Course to Increase Language and Intercultural Skills | Vogt: Striving from Surviving to Thriving: An American’s reflections on moving to Finland |
---|
Kieli ja oppiminen | Päivittyy myöhemmin | Heimala, Hokkanen: Silta-hanke tasoittaa edistyneen S2-kielenkäyttäjän tietä suomenkielisessä tutkinto-ohjelmassa | Lenkola: TOKAKO- Toiminnallisesti kaksikielinen korkeakoulutus - uusia osaajia Suomen työmarkkinoille | Niskanen, Seppälä: TalentBoost- ja Noste-rahoituksella kehitetyt ratkaisut Oulun yliopiston Kieli- ja viestintäopintojen keskus Linguassa |
---|
Kieli ja oppiminen | Päivittyy myöhemmin | Grönroos, Mustikkamaa, Pulkkinen, Rajala, Saloranta, Vaaramo, Vaakanainen: Digipedagogiikka ruotsin valmentavalla verkkokurssilla | Peltomäki: Toisen kotimaisen kielen opetus monitieteisissä ryhmissä: toimivia käytänteitä | Kirmo, Salminen: Kieli-identiteetin, oman osaamisen tunnistamisen ja monikielisyyden merkitys suullisen kielitaidon opetuksessa – kokemuksia ”Snacka proffs – svenska för arbetslivet” -opintojaksolta |
---|
Kieli ja oppiminen | Päivittyy myöhemmin | Dannert: Taide opetuksessa - Sukellus siniseen - Syanotypia-työpajatyöskentely saksan tunnilla, kameraton valokuvamenetelmä kielten opetuksessa | TYÖPAJA: kielikohtaiset työpajat (esim. venäjä, saksa, ranska, espanja)
|
---|
Kieli ja teknologia | Päivittyy myöhemmin | Intke-Hernandez & Peltola: Teknologia, osallisuus ja kielenoppiminen: Haasteet ja mahdollisuudet korkeakoulujen kielikeskuksissa. | TYÖPAJA: kielikohtaiset työpajat (esim. venäjä, saksa, ranska, espanja) |
---|
Kieli ja teknologia | Päivittyy myöhemmin | Kirmo, Lampinen, Salminen: Kokemuksia Copilotin hyödyntämisestä kirjoittamisen harjoittelussa | TYÖPAJA: kielikohtaiset työpajat (esim. venäjä, saksa, ranska, espanja) |
---|
Kieli ja kestävä tulevaisuus | Päivittyy myöhemmin | Haapala: Kohtaamisia – miten saada kansainväliset ja suomalaiset opiskelijat työskentelemään yhdessä tavalla, joka hyödyttää molempia? | TYÖPAJA: kielikohtaiset työpajat (esim. venäjä, saksa, ranska, espanja) |
---|
Muu teema | Päivittyy myöhemmin | Helenius: Kestävä tulevaisuus rakentuu hyvinvoivien opettajien avulla – keinoja kielikeskusopettajan työpäivien aikaiseen palautumiseen | TYÖPAJA: kielikohtaiset työpajat (esim. venäjä, saksa, ranska, espanja) |
---|
Kielikeskusten hallinto | Päivittyy myöhemmin | Tolkki: Kielikeskusopettajien käsityksiä tulevaisuudessa tarvittavasta opettajan ammatillisesta osaamisesta | TYÖPAJA: Arjopalo, Paldanius, Saarenpää: Kielikeskusten tiiminvetäjät nyt ja tulevaisauudessa |
---|
Kieli ja teknologia | Päivittyy myöhemmin | Kousa, Tarvainen, Korkala: Tulevaisuustaidot ja kuulumisen tunne tekoälyaikana | TYÖPAJA: Guedra, Kyyhkynen: Maailmanloppu peruttu: Kielten ja viestinnän opettajat ja tekoäly yhdessä oppimisen polulla alkeista edistyneisiin. Also in English. |
---|