Palveluprosessien kehittämistä palvelumuotoilun menetelmin
Tavoite
Tavoitteena on asiakasymmärryksen kirkastaminen ja asiakkaan palvelukokemuksen kehittäminen liiketoiminnan kasvun tukemiseksi. Asiakas saa lopputuloksena kuvaukset kehitetystä palvelusta esimerkiksi palvelupolkuina tai -malleina, jonka avulla voidaan kehittää oman organisaation toimintaa ja parantaa palvelutasoa.
Kenelle
Kehitämme erilaisten ja -kokoisten organisaatioiden asiakaskokemusta ja palveluprosesseja sekä ideoimme ja konseptoimme uusia palveluja. Meillä on vankka kokemus yritysten, järjestöjen ja julkisten palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä.
Sisältö
Miten kehitystyö toteutetaan?
- Syvennämme asiakasymmärrystä aiemmin kerätyn datan tueksi
- Luomme asiakasprofiileista tarinalliset käyttäjäpersoonat
- Suunnittelemme ja toteutamme fokushaastattelut ja fasilitoimme työpajat
- Analysoimme datan ja kirkastamme suunnittelun lähtökohdat
- Testaamme palveluprotoja ja kehitämme edelleen
- Pureudumme asiakastarpeiden ja tulevaisuuden kehityssuuntien tunnistamiseen
- Konkretisoimme arvonluontimahdollisuuksia
- Synnytämme lisäarvoa tuottavan palvelulupauksen
- Kuvaamme palveluympäristöt, palvelupolut ja merkitykselliset kontaktipisteet.
Koulutuspäivät
Kehittämisprojektin ohjauspalaverit sovitaan toimeksiantajan kanssa aloituspalaverissa / tarjousvaiheessa.
Toteutustapa
Toteutamme projektin LABin ammattilaisten johdolla monialaisten opiskelijatiimien kanssa. Kokonaisuuden läpivieminen kestää enintään 4 kk, toki voimme räätälöidysti toteuttaa myös muunlaisia kokonaisuuksia.
Hinta
Hinnoittelemme kokonaisuudet laajuuden, ohjauspäivien ja sisällön laajuuden mukaisesti. Lähtötilanteen voimme kartoittaa 1/2 päivän kartoituksella ja tutustumisella lähtötilanteeseen.
Osallistujien kokemuksia

Palvelumuotoilun menetelmät sopivat sosiaali- ja terveysalan sekä hyvinvointityön kehittämiseen hienosti."
Asiantuntijat



Kysy lisää
