Asiakasymmärryksen merkitys ja tulevaisuuden asiakkaat
Tässä palvelumuotoilukoulutuksessa keskiössä on asiakasymmärryksen hyödyntäminen tulevaisuuteen suuntaavien palvelujen kehittämisessä.
Asiakkaiden tarpeet ja kulutuskäyttäytyminen ovat muuttuneet. On löydettävä uudenlaisia ratkaisuja ja tarjottava kohdennetumpia ja juostavampia palveluja monikanavaisesti. Tulevaisuuteen suuntaava ajattelu tuo reagointivalmiuksia muutoksiin.
Verkkototeutus
Sisältö
Koulutuksessa tutustutaan erilaisiin asiakasprofiileihin, asiakaspolkuihin sekä asiakkaiden päätöksiin vaikuttaviin tekijöihin. Pohdimme mitkä asiat ovat asiakkaille tärkeitä. Tutustumme syvemmin menetelmiin, joiden avulla yritys voi osallistaa asiakkaita palvelujen kehittämineen. Keskustelemme myös miten digitaalisuus ja kuluttajakäyttäytymisen trendit vaikuttavat asiakkaan toimintaan.
- Tulevaisuuteen suuntaavuus ja kuluttajakäyttäytymisen muutoksiin reagointi
- Asiakasymmärrys ja osallistava palvelujen kehittäminen
- Asiakkaan palvelupolun ymmärtäminen ja hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämisessä (fyysinen ja digitaalinen ympäristö)
Koulutuksessa on käytännönläheinen ote. Aihetta käsitellään vuorovaikutteisesti ja lyhyiden tehtävien avulla.
Tavoite
Koulutus kasvattaa ymmärrystä palvelumuotoilusta ja asiakasymmärryksen hyödyntämisestä palvelujen ja asiakaskokemuksen kehittämisessä. Opit hyödyntämään muutamia keskeisiä palvelumuotoilun työkaluja omassa työssäsi.
Kohderyhmä
Koulutus sopii palvelumuotoilusta ja asiakaslähtöisestä palvelun kehittämisestä kiinnostuneille organisaation toimialasta tai koosta riippumatta.
Pääsyvaatimus
Osallistujilla tulisi olla Palvelumuotoilun avulla parempaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä- koulutus tai vastaavat tiedot taustalla.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kokonaisuuden kesto n. 3h. Kokonaisuus jakautuu teoriaosiin ja harjoituksiin.
Kouluttaja
LABin palvelumuotoilun asiantuntijat
Kysy lisää
